lauantai 6. marraskuuta 2010

NaNoWriMo

Torstain kirjoituspiirissä ohjaajamme mainosti NaNoWriMoa, eli National Novel Writing Month -sivustoa. Jokaisen vuoden marraskuussa on yksityishenkilön mahdollista kirjoittaa 50 000 sanaa sisältävä kirja. Teksti ei näy sivustolla, mutta sinne päivitetään sanojen määrä päivittäin. Mietin hetken aikaa asiaa ja tein itselleni tunnuksen.

Olen jo pitkään miettinyt kolmea tarinaa, joita olen vain pohtinut ja pohtinut, vaikka kirjoitusmaailmaan päteekin sääntö "pohtiminen on puoli kirjaa" ;). Mutta hei, asioiden vatvominen on kivaa. Joka tapauksessa päätin ottaa masennusta niskasta kiinni ja kehittää itselleni tekemistä. Minulla on yksi noista kirjoitusprojekteista hitusen aluillaan, olin pitkään miettinyt mistä aiheesta aloitan. Tämänhetkinen aihe on nuorten fantasia/realismia eli nuoren elämää, johon alkaa hiljalleen ujuttautua maagisia elementtejä.

Tällä hetkellä sanoja on 8394. Kävin stooria tänään läpi, laskin omin pikku kätösin kaikki hemmetin sanat :D ja laskin niiden määrän. Oli hauskaa joo. No, ainakin tuli käytyä pohja läpi.

Mutta Nanowrimosta vielä. Vaikka omaa raakatekstiä ei saisikaan valmiiksi, marraskuun kirjoitusprosessi on varmasti ollut mieltä ylentävä. Itse aion saada raakileeni valmiiksi. Minulla on pahana tapana aloittaa monia kiinnostavia juttuja, jotka jätän kesken.

Jos jotkut ovat Nanossa, ilmoittakoon nimimerkkinsä jos haluavat. :) Itse olen Miwia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti